Roadtrip USA #Week2

Deze zomer reisde ik met mijn familie drie weken door de Verenigde Staten van Amerika. Meer specifiek: de West-Coast. Het waren heerlijke weken en dagelijks werden we overweldigd door de natuurpracht. Hier het reisverslag van WEEK 2.

De route van onze roadtrip!

Dag 7: Salt Lake City (part I)

Week 1 sloten we af in het prachtige stadje Moab en op dag 7 vertrokken we richting Salt Lake City.  Daar kwamen we tegen de middag aan en na op het gemak ingecheckt te hebben in ons hotel, zijn we de stad in getrokken. Salt Lake City is de hoofdstad van de staat Utah en is vernoemd naar het Great Salt Lake, waar de stad vlakbij ligt. Het meer gingen we niet bezoeken, want Salt Lake City staat twee keer op onze planning, omdat het een bijna noodzakelijke tussenstop is als je naar Yellowstone wil.

Shoppen en Temple Church

Salt Lake City is een erg mooie moderne stad met toffe restaurantjes en een fijne sfeer. Het was ook weer snikheet, maar er waren best veel mensen op straat omdat Pokémon Go net gelanceerd was in de States. We zijn een paar winkels binnen gegaan, want Salt Lake City heeft een prachtig winkelcentrum. Normaal shoppen we niet echt op reis, maar omdat er niet zoveel te zien was en omdat het binnen zo verkoelend was, maakten we een uitzondering. Verder hebben we de bekende Temple Church bezocht, een belangrijke kerk voor de Mormonen. Salt Lake City staat dan ook gekend als het centrum van de Church of Jesus Christ of Latter-day Saints – of in het kort, de Mormon Church.

Verder was er, naar mijn gevoel, niet zoveel te ontdekken in deze grote stad. Maar, de sfeer was er zo fijn dat het vooral leuk was om er op je gemak rond te lopen. Minder leuk aan de stad trouwens: er binnen geraken. In vergelijking met ons Belgenlandje was de autostrade rond de stad gigantisch. Er waren zeker 6 baanvakken en dan rij je ook tussen al die massieve auto’s en trucks. Onze auto was ook een jeep en zou in België echt als een grote auto aanzien worden, maar in vergelijking met de rest daar in de USA…

Dag 8: Jackson & Grand Teton National Park

Op Dag 8 vertrokken we richting Jackson, een klein dorpje in de bergen dat de perfecte uitvalsbasis is om Grand Teton NP te bezoeken. Hier is ons hotel trouwens echt het vermelden waard. We verbleven in The Lodge at Jackson Hole, een heel gezellig hotel ingericht zoals een grote blokhut en overal stonden houten beelden van beren (die veel voorkomen in die regio). Het ontbijt was trouwens ook fantastisch, net als het zwembad.

Grand Teton

Na het inchecken reden we door naar het Grand Teton NP, een prachtig park met veel groen en prachtige bergen. Na een eindje het park in te rijden besloten we ook daar een hike te doen. Hoewel de natuur er prachtig was, heb ik niet zo genoten van de wandeling doordat ik echt schrik had voor de beren. Ze waarschuwen je daar zoveel en ik was helemaal niet op mijn gemak. Daardoor hebben we de wandeling zelfs wat vroeger beëindigd. Daarvoor mijn oprechte excuses aan de rest van mijn familie, want ik was niet zo aangenaam toen.

Dag 9, 10 en 11: Yellowstone National Park

We hebben even getwijfeld of we Yellowstone zouden toevoegen aan onze reis, omdat het enorm veel kilometers toevoegde aan onze roadtrip. Het was uiteindelijk ook erg vermoeiend, maar we wilden dit bekende park toch gezien hebben.

7. Yellowstone (18)

Old Faithful & Mammoth Hot Springs

We begonnen ons bezoek aan Yellowstone met een bezoek aan een van de bekendste geisers: Old Faithful. Hoewel het heel tof was om te zien, was het voor mij niet hetgene wat me het meest zal bijblijven aan het park. We deden de korte hike vlakbij de de Old Faithful en trokken daarna verder het park in en stopten bij de plaatsen waar we zin in hadden. De dag sloten we af met de Mammoth Hot Springs, die ook echt prachtig zijn.

Rafting & paardrijden

Onze tweede dag in het park was echt fantastisch. We hadden deze keer een iets avontuurlijkere dag ingepland. In de voormiddag stond een tocht met paarden ingepland en in de namiddag rafting. Ik kan heel kort zijn over deze activiteiten: fantastisch! Het was een fijne afwisseling in ons reisschema en we hebben allemaal genoten. De prachtige natuur waarin we vertoefden met de paarden – cowboystyle – en dan het heerlijke wilde water met de raft. HEERLIJK. Een dag die ik niet snel zal vergeten!

Waterfall

Op dag 11 was het tijd om weer verder te trekken, maar op onze terugweg door het park stopten we nog om Uncle Tom’s Trail te doen. Het was een impulsieve beslissing om deze korte maar stevige (erg steil) hike te doen, maar we hadden er geen spijt van. Het leverde ons een van de mooiste uitzichten op van onze reis. We stonden vlak naast/boven een gigantische waterval en dat was gewoon prachtig. Je voelde gewoon de kracht van de natuur en dat was overweldigend. Het uitzicht in de vallei was ook erg mooi en er ontstond een regenboog door de waterval.

En toen was het tijd om verder te gaan, op richting Idaho Falls.

Dag 11, deel 2: Idaho Falls

De samenvatting van Idaho Falls: een tussenstop zonder meer. We waren blij dat we laat zijn vertrokken uit Yellowstone, want in Idaho Falls was echt niets te doen, maar dan ook niets. We zijn even naar de ‘Falls’ gaan kijken, maar ook die stelden niet veel voor. Wel hebben we er heel lekker gegeten (na lang zoeken) en kregen we voor het eerst groentjes bij een maaltijd op restaurant! Het was een grillbar en we kregen er maïskolven en heerlijk verse broccoli bij.

Idaho Falls (4)
(c) Eric Hermans

Dag 12: Salt Lake City (part II)

Antelope Island State Park

Van Idaho Falls naar Salt Lake City was het weer even rijden. Omdat we de stad al gezien hadden, besloten we deze keer naar Antelope Island gaan, het park rond het Great Salt Lake. Het park staat ook bekend om het grote aantal bizons, dus die hoopten we zeker te zien!

8. Salt Lake City (3)

Bizons en een duik in het Great Salt Lake

De natuur rond het Salt Lake is best bijzonder door de grote hoeveelheid zout die net aanwezig is. Tijdens onze rondrit in het park hebben we ook hele kudde bizons gezien, maar jammer genoeg niet van dichtbij! Voor we het park verlieten besloten we om eens het meer in te gaan. Dat was best leuk omdat je bleef drijven in het water door het grote zoutgehalte. Minder leuk was dat op het strand heel veel vliegjes zaten, die hielden van het zout dat het meer achterliet.

Oh ja, een tip: draag zeker niet je mooiste badpak/bikini/zwemshort, want het zout is niet zo goed voor je kleren. Ik droeg ook een oud badpak!

Einde week 2

De laatste dag van week 2 sloten we dus af in Salt Lake City. De tijd vloog echt voorbij en we konden niet geloven dat we aan onze laatste week begonnen. Maar, er stonden nog veel fantastische bestemmingen en parken op de planning. Op naar week 3!